Wednesday, September 26, 2007


RAJ W WIETNAMIE

11 nowych gatunków zwierząt i roślin odkryto w centralnym Wietnamie w górach Annamites w tzw. "Zielonym Korytarzu" porośniętym lasem tropikalnym (prowincja Thua Thien Hue). To m. in. wąż, pięć orchidei i pięć motyli. Taka wieść obiegła świat za sprawą badaczy z World Wildlife Fund (WWF).

Czytam i zazdroszczę. Podobnie jak w przypadku gatunków odkrywanych w górzystej dżungli Borneo. Znowu nabieram otuchy myśląc jak wiele można jeszcze odkryć na teoretycznie tak zdeptanej kuli ziemskiej.

I jeszcze jedno. Byłem w Wietnamie, korzystałem z przewodnika Lonely Planet. Wyobraźcie sobie - przed chwilą sprawdziłem - autorzy przewodnika nawet się nie zająknęli, ze takie cudo jak "Zielony Korytarz" istnieje.

To dobrze - wyjątkowe miejsca omija turystyczna stonka. Trafią tam tylko wytrawni podróżnicy. Z drugiej strony, szkoda mi, że ominąłem tak ciekawe miejsce.

Zdjęcie nieznanej dotychczas orchidei ze strony: http://afp.google.com

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home