Monday, July 02, 2007


NOWY REKORD POLSKI W NURKOWANIU

231 metrów - na taką głębokość zszedł Jerzy Błaszczyk w Dahabie w Egipcie - donosi Gazeta Wyborcza.

Czytamy: "Nurek przebywał pod wodą 6 godzin. Rekord został pobity w ramach projektu Infovide-Matrix Diving Exploration 2007. (...)

- Na 120 metrze minąłem miejsce zamocowania naszej opustówki. Zaraz potem ostatecznie pożegnałem się z przyjaznym światłem słonecznym. Totalny mrok zapanował dużo szybciej niż myślałem. Już na 150 metrach czułem się jak na 60 metrach w Hańczy - ciemno, zimno, do domu daleko. Bardzo daleko - pisze Błaszczak na blogu na stronie www.deepexplorers.org.

Nie obyło się bez nieprzyjemnych przygód. "Podczas wynurzania zaplątał się w sieci. Aby się z nich uwolnić musiał je przeciąć. - Jedno cięcie wystarczyło. Całkowicie napełniony kombinezon i dwa worki zadziałały bez zarzutu. Ruszyłem do góry jak rakieta omijając kilka głębokich przystanków dekompresyjnych - opisuje. To przedłużyło czas zdobywania kolejnych, ściśle określonych etapów wynurzania. Musiał zużyć więcej gazów. Jeden z nurków, którzy zabezpieczali bicie rekordu miał awarię skafandra. W zepsutym kombinezonie zanurkował więc o 20 metrów głębiej niż dopuszczały normy zepsutego skafandra. Poprzedni rekord Polski wynosił 212 metrów i należał do Grzegorza Dominika."

Gratulacje dla odważnego nurka!!!

Zdjęcie ze strony: exstream.com.pl

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home