Thursday, July 09, 2009


10 PORAD JAK TANIEJ PODRÓŻOWAĆ

Patenty znalezione na stronie National Geographic Adventure. Niektóre banalne inne nie. Mogą się przydać.

1. Jedź dalej, zostań dłużej
Sprawdza się. Najwięcej pieniędzy i nerwów kosztowały mnie wyjazdy na, których miałem mało czasu.

2. Planuj z wyprzedzeniem lub zwlekaj
Jest kryzys więc niektóre firmy oferują wyprawy o 25 % taniej.

3. Zostań wolontariuszem
I np. za 1700 dolarów przez dwa tygodnie ratuj jaguary w peruwiańskiej Amazonii.

4. Wyszukuj tańsze warianty wyjazdów.
Jak radzi autor zamiast luksusowych pokoi w hotelu można przespać się na campingu.

5. Szukaj dobrego kursu wymiany dolara
Czyli trzeba unikać turystycznych terenów.

6. Wyszukuj lokalne opcje
Wiem z własnego doświadczenia. Lepiej np. szukać przewodników na miejscu niż załatwiać ich z zagranicy.

7. Dzwoń po hotelach pytając czy dadzą ci pokój taniej
"Opłata wynosi X dolarów, nie mam tyle. Czy będziecie mieli dla mnie tańszą ofertę?"

8. Wymień się domem
Np. z człowiekiem, który odstąpi ci lokum w Miami :)

9. Podróżuj z przyjacielem
Rzeczywiście, samotne wyjazdy kosztują więcej. Im więcej osób w ekipie (myślę o trzech, czterech kompanach) tym taniej wychodzi.

10. Korzystaj z sezonowych ofert.
Patent znany powszechnie: po sezonie jest taniej. Na Tahiti od kwietnia do maja ceny lecą w dół o 15-25 proc.

Po szczegóły - z namiarami na firmy, które organizują wyprawy i cenami - odsyłam na stronę NGA.

Na zdjęciu plaża z czarnym piaskiem na Tahiti (www.wikipedia.org)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home